wtorek, 24 maja 2011

koszyczek+torcik

ha, D przesłała mi zdjęcie koszyczka rowerowego, to mam pretekst żeby znowu coś napisać :D
uszyty z takiego jakby fartucha, kocia aplikacja z podkoszulki

w nagrodę, specjalnie dla D, przepis na pyszne czekoladowe ciasto (z Veganomicon :D )

Mocno czekoladowe ciasto, może być tortem

1 3/4 szkl świeżo zaparzonej kawy (dałam inkę)
2/3 szkl niesłodzonego kakao
1 1/2 szkl cukru (dałam 3/4 szkl)
1/3 szkl oleju
1/3 szkl musu jabłkowego (nie dałam)
1/4 szkl skrobi kukurydzianej (u mnie mąka kuku)
2 ł ekstraktu waniliowego
1 ł ekstraktu migdałowego
2 szkl mąki (u mnie graham)
1 ł sody
1 1/2 ł proszku do pieczenia
1/2 ł soli

wymieszać dobrze, wręcz ubić z leksza mikserem, ja mieszała łyżką ale się przyłożyłam do tej czynności (jak nigdy)
piec 45-50 min w 175 stopniach

nie mam zdjęcia (ale nowość) ale uwierzcie mi na słowo, przełożone i obłożone bita koko i pokrojonymi truskawkami jest genialne - prawdziwie dekadenckie

następnym razem zrobię z kawą prawdziwą, to może być jeszcze lepszy efekt

1 komentarz: